2018 m. birželio 17 d., sekmadienis

Toskana. 2 dalis- Po kaitria Toskanos saule. Florencija

7 diena (Rugpjūčio 26 d). Kelionė po Toskaną. 80 km – 1,5 val vairavimo.  Montecatini Terme- Florencija – Greve in Chanti.

Toskana - tai kunigaikščių, grafų, baronų žemė, bet čia atrandi ir nuostabiai paprastą pasaulį.  Bet užtenka pasivaikščioti siauromis miestelių gatvelėmis, kvepiančiomis džiūstančių skalbinių ir įvairaus maisto aromatu; neskubant važiuoti žvyrkeliais, kurie vingiuoja per rausvus laukus; pietauti mažytėse osterijose (osteria), ar praleisti laiką antikinėje viloje, vadinamoje „agriturismo“, ragaujant vyną ir Toskanos valgius; ir įsitikini, kad visa tai nėra sapnas, o paprastas Toskanos žmonių gyvenimas.

Šiandien paliekame Montecatini Terme ir neriame gilyn į Toskaną. Pradedame nuo sostinės Florencijos. Automobilį paliekame požeminiame parkinge netoli piazza della Liberta (5 val – 10,00 Eur). Nuo čia iki Santa Maria del Fiore katedros apie du kilometrus. Dar gana ankstus rytas, bet jau +24 C , ir po truputį kyla karštis.

Florencija – vienas gražesnių miestų Italijoje, garsus neišmatuojamais meno šedevrais ir architektūros lobiais. Kadaise šiame mieste gimė ir po visą Europą išplito Renesanso kultūra, čia gimė ir dirbo tokios mokslo ir meno įžymybės kaip Frančeskas Petrarka, Dantė, Botičelis, Mikelandželas, Leonardo da Vinci, Galilėjus , Amerigas Vespučis ir Pučinis. Mūsų planas tik pasivaikščioti, o muziejus šį kartą aplenksime. Žingsniuodami  Via Cavour gatve, pastebime Medici Riccardi rūmus. Įeiname į vidinius rūmų kiemelius išpuoštus skulptūromis, apelsinmedžiais ir kitais augalais.

Medici Riccardi rūmai

Trumpas poilsis nuo kaitros, žvalgantis į nuostabius Michelozzo di Bartolomeo fasadus. Nepraeiname ir Šv. Lorenzo bazilikos ir Mediči koplyčios.  Artėjant link piazza del Duomo, didėja turistų kiekis, net oras aplink tirštėja.  Aikštėje išsivingiavusios eilės prie katedros, prie varpinės bokšto, prie šv. Jono Baptisterijos. Katedra Santa Maria del Fiore  pradėta statyti 1296 metais pagal architekto Arnolfo di Cambio parengtą projektą, o kitas garsus architektas Filipas Bruneleskis (Filippo Brunelleschi) užbaigė statybas. Milžiniško pastato fasadas yra itin prašmatnus ir gausiai išpuoštas spalvotu marmuru (šis fasadas buvo užbaigtas tik XIX amžiuje). Atsistojome į eilę, kad patekti į katedrą. Eilė judėjo sparčiai. Bet dukros nepateko dėl per trumpų rūbų, nors mano ir vyro šortai buvo labai panašus. Prie įėjimo nepasiūlė popieriaus lapų, kuriais gali prisidengti. Merginos turėjo palaukti lauke.

Gal ši situacija , gal karštis, bet katedros vidus nepaliko tokio įspūdžio kaip išorės fasadai. Ir juokaudami nusprendėme, kad musulmonų moteris yra visada tinkamai apsirengusi lankyti krikščioniškas bažnyčias. Tiesa, aikštėje iškart patraukė dėmesį daug karinės technikos ir kareiviai, saugantys turistus. Vingiuojame tolyn Florencijos gatvelėmis, čia už kiekvieno kampo Renesanso kultūros šedevrai, mažytės bažnyčios žibančios aukso prabanga.

Labai greit gali susisukti galva nuo tokios gausybės skulptūrų, rūmų, bažnyčių. Praeiname 13 amžiaus namą, kuriame gimė Dantė Alighieri. Dar už kelių gatvelių randame Pinokio namus. Čia tiek daug įvairiausių medinių žaislų. Tikriausiai net nereikia nustebti , kad medinės lėlės nuotykių rašytojas Carlo Collodi gimė Florencijoje. Carlo Collodi ir Pinokiui atminti 1956-iais metais Tarp Lucca ir Pistoia yra įkurtas „Parco di Pinocchio“ – atrakcionų parkas ir gyvas atminties kampelis nepaprastam rašytojui ir nuostabiai pasakai atminti. Keliaujant po Toskaną, visur galima pamatyti medinių Pinokio žaislų.

Toliau judame turistų sraute. Landžiojame po saldumynų ir šokolado parduotuves, dairomės į tikros odos rankines ir diržus. Odos pramonė nuo seno vyrauja Florencijos apylinkėse. Tikrų amatininkų darbai traukia akis. Ir čia atsiveria Piazza della Signoria su skulptūrų galerija po atviru dangumi.
Žmonių ir turistų skaičius jau rauną galvą nuo pečių. Daugiausia visi spiečiasi apie Mikelandželo Dovydą. Jis čia stovi toje pačioje vietoje, kaip ir stovėjo originalas (dabar originalas saugomas Galleria dell’Accademia). Kadangi esame labiau gamtos mėgėjai, atsisakome muziejų lankymo. Ir su dideliu liūdesiu nužvelgiame ilgas eiles į Uficių galeriją. Per Piazzalle degli Ufizi išeiname link Arnas upės krantinės, ir nukreipiame žvilgnį į Ponte Vecchio. Ponte Vecchio – seniausias Europoje akmeninis uždarųjų skliautų segmentinis arkinis tiltas. Tai vienintelis per Antrąjį pasaulinį karą išlikęs tiltas Florencijoje.
Ponte Vecchio

Tiltas su mažais nameliais atrodo gražiau iš šono. Pats tiltas panašus į siaurą gatvelę su laikrodžių ir juvelyrikos parduotuvėmis (Rolex, Carlo Piccini). Piazza Pitti dėl spiginančios saulės panaši į keptuvę. Ilgau čia neužsibūname, ieškome ramesnės ir vėsesnės vietelės . Greitai randame užkandinę Santino. Mažytis pastebėjimas, geriau rinktis picą už 5,00 eur, nei sumuštinį (panini) už tuos pačius penkis eurus.

Tikriausiai tiek dėmesio skiriame miestui muziejui, džiaugiamės, kad  išsisukome nuo Stendalio sindromo - laikino psichikos ir elgsenos sutrikimo pamačius per daug įspūdingų meno kūrinių vienu metu. Su mašina pakylame į Mikelandželo aikštę, paskutinis žvilgsnis į panoraminius vaizdus kitapus Arno upės. Ir leidžiamės gilyn į Toskanos Chianti regioną.