2014 09 14 pirma diena
Kelionė prasidėjo skrydžiu iš Kauno į Edinburgą. Nors iš tiesų ji
prasideda skaitant kitų keliautojų interneto dienoraščius. Atvykome į Edinburgą
anksti, apie 8,00 val ryto. Suradome autobusą į miesto centą. Autobusas atvežė iki Waverley Bridge prie
Princess Shopping centro (iš čia važiuoja autobusai į oro uostą) ir Turistų
informacijos centro (TIC). Jei yra reikalinga autobusų stotis, tai reikia iki
jos nusigauti pėsčiomis. Bendrakeleivis parodė, kaip nukeliauti iki autobusų
stoties, kad galėtume ten palikti saugoti rankinį bagažą. Autobusų stotyje
numatytas ir susitikimas su dukra. Be to
į hostelį mus įleis tik 14 val.
Ruošiantis kelionei, visada skaitau įvairių žmonių atsiliepimus apie
jų kelionę, ir taip planuoju savo. Planuodama kelionę daug informacijos rinkau iš www.undiscoveredscotland.co.uk
. Todėl turiu vilties, kad mano pastabos bus naudingos kitiems keliautojams.
Turą po miestą pradėjome nuo Princess gatvės, vienoje jos pusėje yra
parduotuvės (jei domina), o kitoje miesto sodas. Čia įspūdį paliko veikiantis
gėlių laikrodis.
Gėlių laikrodis Edinburge |
Per North tiltą pasukome į senamiestį Royal Mile gatvę, skirtą
turistams. Anksti ryte gatvė jau buvo pilna turistų, gatvės muzikantų ir
artistų. Gyvenimas virė pagrindinėje turistų gatvėje, kuri veda į Edinburgo
pilį.
Nukrypimas dėl Škotiškų pilių. Šeima nusprendė nelankyti pilių, o jas
apžiūrėti tik iš išorės. Jų lankymas
atima nemažai laiko ir pinigėlių. Ir daug kartų tyrinėdama Scotland explorer
pass, neradau šeimai (4 asmenys) tinkamo varianto. Tam, kad pasinaudoti Scotland
explorer pass , reikia tiksliau viską planuoti, negu tai darau aš. O kelionėje,
taip norisi šelmiško nerūpestingumo.
Patarimas : jei nori taupyti, planas yra neišvengiamas.
Roayl Mail gatve ėjome keletą kartų, naršydami šonines gatveles. Autobusų
stotyje sulaukėme dukters atvykusios iš Glazgo. Pagaliau šeima pilname
komplekte ir pasiruošusi keliauti po Škotiją. Pirmiausia nukeliavome iki hostelio
Cockburn 65. Hostelis „Edinburgh Backpackers Hostel“ buvo visai šalia
pagrindines gatvės, tai buvo vienintelis jo privalumas. Dukra buvo sudariusi
nedidelį planelį, ką dar apžiūrėti Edinburge. Pirmiausia pasikėlėme į
Observatorijos kalvą, nuo jos atsivėrė graži miesto panorama. Toliau ėjome
George gatve, viena įspūdingiausių ir turtingiausių gatvių. (Nepraleiskit
jos). Mergaitės būtinai turėjo nueiti iki baro „The elephant house“, kuriame
buvo pradėta rašyti knyga apie Harį Poterį. Toliau – Nacionalinis Škotijos
muziejus, nuo jo stogo atsiveria miesto panorama, Edinburgo pilis. Valstybiniai muziejai Škotijoje ir JK yra
nemokami. Toliau mūsų kelias ėjo iki St.Mary`s katedros ( Palmerston place). Į
vidų nepatekome, reikia pasitikslinti kada galima patekti į vidų (manau, kad
verta apžiūrėti) . Grįžome į hostelį, pasidarėme vakarienę. Pailsėjome porą
valandų, ir sutemus vėl išėjome į miestą. Pastatai buvo apšviesti įvairiomis
spalvomis, pilis švietė violetine spalva. Buvo sekmadienio vakaras, miesto
gatvėse žmonių nedaug. Rose gatvė ir jos barai irgi buvo pustuščiai. Pasukome
atgal į hostelį, diena buvo ilga. Ir netrukus snaudėme be garso.
2014 09 15 Antra diena
( 132m-212 km – 3,5 val
vairavimo, Edinburgh- Stirling- Dunfermline- St.Andrews-Perth. Nuo 9 val – 19
val).
Ryte pabudome nuo lietaus garso. Pagalvojau, kad vis tik pasitvirtino
visų gąsdinimai, kad Škotijoje lietus neišvengiamas. Ir galiu pasakyti, kad
lyjant keliauti yra sunku. Bet niūrus dangus ir šlapios gatvės, nemažino optimizmo pradėti kelionę.
Vyras su dukra išvažiavo į oro uostą pasiimti išnuomotos mašinos.
Mašinos nuoma- atskira tema. Ir manau , kad keliaujant su nuomotu automobiliu,
tai yra svarbu. Mašinos nuoma rūpinosi vyras: rinko informaciją ir sudarė
sutartis internetu. Pasirinko „Europcar“ nuomos kompaniją ( automobilis Hundai
i30). Atvykus pasiūlė, dyzeliu varomą mašiną už papildomą mokestį. Šiuo atveju
reikia skaičiuoti, ar pavyks sutaupyti. Mes susigundėme geresne mašina – nauja
Opel Insignia. Kuro kainų skirtumas buvo per mažas, kad mums gautųsi ekonomija.
Draudimą buvome įsigiję internetu iš kitos kompanijos. Tada prasidėjo paprastas
terorizmas: nebus atsarginės padangos, nedraustas mašinos stogas ir tt. – dėl
ramios galvos ir smagios kelionės- nusipirkome dar vieną draudimą iš nuomos
kompanijos. Ir taip netikėtai mašinos kaina pakilo iki 1000,00 lt (290 eur),
vietoje planuotų 500-600,00 lt (170 eur). Mašinoje buvo integruota navigacinė
programa, o nuomos kompanija siūlė dar išsinuomoti navigaciją. Patarimas:
draudimą reikia pirkti pas juos, o dėl navigacijos, kuro ekonomijos – reikia
atlikti gerus namų darbus.
Vairavimas. Krikštas buvo stiprus: vairavimo pradžia lyjant lietui
kaire puse ir dar viena akim sekant
navigaciją. Mašiną vis traukė į kairį kelkraštį.
Išvažiavome iš Edinburgo M9 keliu Stirlig miesto kryptimi. Pakeliui
pamatėme monumentą The Kelpies, skirtą škotų darbiniams arkliams. Atrodo labai
įspūdingai: 30 metrų spindintys plieniniai arkliai. Daugiau informacijos: http://www.thehelix.co.uk/things-to-do/the-kelpies.
Pirmas sustojimas pakeliui prieš įvažiuojant į Stirling : pusryčiai (škotiški)
ir informacija. Turistų informacijos
centre susirinkome trūkstamą informacija. Visada pasinaudojame paslauga - kad vietiniai pažymėtų žemėlapyje
svarbiausias vietas miestelyje. Turėjome lankstinuką su TIC adresais, kuriuos
naudojome navigacijoje. Stirling dangus
buvo apsiniaukęs, bet lietaus nebuvo. Neskubėdami kilome į kalną link pilies.
Akis džiugino senamiestis ir gėlynai. Viduramžių bažnyčioje Holy Rude buvome
nustebinti gavę lankstinuką lietuvių kalba. Pilį apžiūrėjome iš išorės. Toliau
mūsų kelias ėjo per Faifo karalystę ir jos sostinę Dunfermline. Čia teko
išsitraukti apsiaustus nuo lietaus. Apžiūrėjome Rūmus, abatiją (Sutvarkytus
griuvėsius), A. Carnegie miesto sodą, dalį senamiesčio. Smulkus lietutis
skubino grįžti prie mašinos. Kepykloje nusipirkome dėžutę pyragėlių. Užkandžiavome
prie mašinos. Toliau laukė ūkanotas Saint Andrews. Pagal TIC adresą atvažiavome
į pačią miestelio širdį. Tikslas pasivaikščioti po miestelį, nueiti iki
katedros, universiteto ir Šiaurės jūros pakrantės. Merginos čiupo kavos bei
arbatos puodelius į rankas, ir pirmyn. Oras, labai nesuprantamas, bet artėjant
link vandens pradėjo skleistis rūkas. Katedros griuvėsiai, kapinių paminklai
pasirodė paskendę tirštame rūke.
Ūkanotasis Saint Andrews |
Labai
patiko aplink tvyrantis rūkas, vėjas nuo jūros. Pasišildėme Universiteto
muziejuje. Lankomos vietos atidarytos iki 17 val. Palandžiojome po Universiteto
kiemelius. Išvažiuojant pradėjo lyti. Nakvynė laukė Perth mieste : Woodlea B/B
( 90 svarų). Užsakėme per www.booking.com,
kambarys patiko, maloni šeimininkė,
gausūs pusryčiai pagal pageidavimus. Lietus buvo smarkus, po vakarienės
merginos liko kambaryje, o mes išėjome į miestą : su apsiaustais ir
skėčiais. Įspūdžio neliko jokio :
šlapia, šalta, tuščia.
2014 09 16 Trečia diena.
(130m–209km, 3val vairavimo.
Perth-Dunkeld-Pitlochry-Inverness-Drumnadrochit. Nuo 8 val-18 val)
Ryte pažadino ryški saulė. Po
malonios nakvynės buvom pasiruošę keliauti į Škotijos gilumą. Pirmas miestelis
priekalnėse - Dunkeld. Jei kelias ves pro šį miestelį, sustokit nors
pusvalandžiui. Vienas iš nuostabesnių rytmečių, kai kylanti saulė apsukta rūko,
kai šalia restauruojamos katedros mekena avys, o tu neskubėdamas trauki į save
naujus pojūčius ir dar džiaugiesi kelionės pradžia.
Dunkeld rytas |
Sekantis – Pitlochry.
Einame ieškoti „lašišų laiptų“. Tiesa tokia, kad lašišos migruoja pavasarį. Ir
jei gyveni netoliese, tai pavasarį gali tai pamatyti, jei pasiseks. Mes tiesiog
praėjome tuo keliu, pamatėme lašišų migracijos vietas ir vandens užtvankas.
Patarimas: galima ir praleisti šį miestelį.
Išvažiuojant iš Pitlochry, mus paklaidino navigacija. Aš buvau nurodžiusi
Ballater miestelį, norėjau pravažiuoti kitu Cairngorm‘o nacionalinio parko
kraštu. Bet navigacijos „Agnė“ mums vis siūlė važiuoti siaurais avių takais į
kalnus. Todėl nusprendėme neklaidžioti ir A9 keliu pasukome link Inverness .
Inverness šiauriausias mūsų kelionės taškas žemyne. Inverness TIC darbuotojas
nustebino pasakydamas, kad nieko įdomaus mieste nėra. Bet oras labai palankus
pasivaikščiojimui +20C, saulėta. Beveik anomalija Škotijos šiaurėje rudenį.
Apsukame ratą apie senamiestį, Ness upę, pilį ir St. Andrews katedrą. Dabar
skubame link Loch Ness. Tik išvažiavus iš miesto prasideda kelias palei Loch
Ness. Sustojimas prie ežero: trumpam poilsiui ir užkandžiams. Pamatome
didžiulius plotus gervuogių, valgome iki pamėlynavimo. Lankome Urquhart pilį (29 svarai) prie ežero.
Urquhart pilis prie Loch Ness |
Ežeras lygus kaip stiklas, saulė ir lengvi debesėliai begalinio žydrumo
danguje.
Loch Ness |
Išlandžiojame griuvėsius, pamatome filmą apie pilies istoriją.
Važiuojame nusipirkti maisto (radome tik mažytę parduotuvę) ir ieškoti nakvynės
(Clunebeg lodge). Dar pakankamai anksti ir galėtume dar važiuoti, nes rytoj
laukia kelionė į Skye salą. Bet motelio šeimininkė nesutinka grąžinti sumokėtus
pinigus per booking.com, todėl pasiliekame kaimo sodyboje. Kambarys patogus,
minkštos lovos, Wifi ryšio nėra, aplinka
lauke nelabai tvarkinga (statybvietė). Šeimininkė parodė miško keliuką į
kalnus. Išeiname pasivaikščioti, pasigrožėti gamta.
2014 09 17 Ketvirta diena
(323m- 520km-8val vairavimo.
Drumnadrochit – Portree- Kilmaluag- Dornie-Fort William-Inveraray. Nuo 7 val
iki 21 val)
Po pusryčių 7 val pradedame
važiuoti A87 keliu į Skye (Rūkų) salą. Sustojame prie Loch Cluanie, nuostabūs vaizdai su kylančiu rūku virš
vandens.
Kertame du tiltus ir jau Skye sala. Sustojame prie Sligachan upės, apžiūrėti
seno tiltuko. Toliau vingiuojančiu keliuku važiuojame link Portree.
Nusprendžiame pavalgyti škotiškus pusryčius kavinėje prie vandens (Arriba Cafe J). Svarstome maršrutą
po salą: pasirenkame apvažiuoti vieną kilpą, kaip patarė TIC. Ir neapsirikome.
Važiuojame A855 palei kalnus, skardžius, krioklius.
Oras vis labiau šyla iki
+23 C. Stojame ten, kur patinka vaizdai. Gamtą reikia pamatyti ir pajausti. Jei
gali skirti pusdienį pasivaikščiojimui, galima padarytais takais žygiuoti į
Storr (719) kalvą. Žemėlapyje pažymėtas automobilių kelias punktyru reiškia,
kad vietos yra tik vienai mašinai, ir paruoštoje „kišenėje“ turi laukti
prasilenkimo. Apžiūrėjome dar vienus pilies griuvėsius prie Kilmaluag, tai
šiauriausias mūsų kelionės taškas. Sukame atgal į žemyną. Tikslas pamatyti
Eilean Donan pilį.
Eilean Donan pilis |
Bet ir ją apžiūrime tik iš tolo, nes šeima nusprendė, kad
šios dienos gamtos vaizdai turi likti atminty ilgam. Todėl lekiame į nakvynės
vietą Inveraray (135 mylios ir 4 valandos vairavimo). Vyras jau apsiprato su
kita kelio puse, liko vienas sunkumas: lenkimas siauruose ir vingiuotuose
keliuose. Maistą vakarienei perkame Fort William, nes didesnių miestelių jau
nebus. Čia pilame ir kurą. Visada reikia paskaičiuoti ir pasitikrinti, kur
galėsi įsipilti kuro. Važiuojame labai vaizdingu keliu nuo Glencoe iki Loch
Tulla. Labai daug takų, kur galima su kuprine išeiti į kalnus.
Negali
atsižiūrėti į aplink esančius kalnus, ežerus, slėnius. Augmenija irgi stebina
savo spalvomis: sodri sodri žalia, rausvi viržiai, ruduojantys paparčiai,
čiobreliai. Kelias eina ties Loch Awe (A819)
ir finišas Inveraray.
Inveraray |
2014 09 18 Penkta diena
(63m-101km- 1,3 val vairavimo.
Inveraray-Luss-Inveraray. Nuo 13val iki 17 val)
Šiandien škotai balsuoja dėl nepriklausomybės nuo JK. Pasirodo ketvirtadienis
yra tinkamiausia diena, kad žmonės ateitų balsuoti.
Inveraray praleisime dar 2 naktis. Šiandien truputį vėsiau apie +15C.
Ryte numatytas kopimas į kalvą prie miestelio, nuo jos turi atsiverti nuostabūs
vaizdai. Kadangi šeimos narių fizinis pasirengimas yra ne vienodas, nuėjus pusę
kelio lieku viena. Judu į priekį apžiūrinėdama samanas, voratinklius,
fotografuodama augalus. Kopiau apie 1 val 20 min. Nuo kalno atsivėrė Loch Fyne
ežeras, karališko miestelio panorama, kunigaikščio pilis.
Vaizdas į Loch Fyne |
Trumpas poilsis su
arbata ir sumuštiniais. Ir miško takeliais žemyn apžiūrėti kunigaikščio Argyl
pilies. Karališkas miestelis įkurtas 1638 m Charles I. Dabartinė Inveraray
pilis (1744m) savo architektūra skiriasi nuo kitų Škotijos pilių. Neogotikinė,
su apvaliais kampiniais bokštais, Inveraray pilis skiriasi nuo masyvių, tvirtų
Škotijos pilių. Išlandžiojome miestelyje
jaukias krautuvėles, galerijas, gėrėme kavą su pyragaičiais.
Po pietų
susiruošėme prie Loch Lomond. Į kelionę pasiėmėme „fish and chips“(gamina iš
jūrinės menkės). Likau nustebusi,
šviežios žuvies skoniu.
A83 kelyje sustojame pasigrožėti slėniu prie seno karinio kelio. Ties
Tarbet miesteliu pasiekiame Loch Lomond. Važiuojame link Luss. Pakeliui
sustojame ežero pakrantėje, sutinkame filmavimo grupę. Luss kaimelis yra
vakariniame Loch Lomond krante.
Luss miestelis |
Neskubėdami pasivaikščiojome ežero pakrante,
apžiūrėjome seną elektrinę prie A83 kelio. Grįžome į Inveraray. Mūsų laukė vakarienė
Royal Burgh cafe. Visi bandėme įvairius patiekalus, man kliuvo tradiciniai
škotiški : Hagis ir „juodasis pudingas“ (primena lietuviškus kraujinius
vėdarus). Vyras valgė šviežios žuvies „Fish and chips“. Aš pirmą kartą
paragavau pyragą banoffee, kepė restorano šeimininkė. Žvaigždėtas dangus
pakeliui namo, tylus ežeras.
2014 09 19 Šešta diena
(235m-380km-6 val vairavimo.
Inveraray-Fort William-Mallaig-Oban-Inveraray. Nuo 8 val-20 val)
Škotai pasilieka JK.
Šiandien paskutinė diena, kai šeima kartu. Pasirinkome važiuoti į Mallaig (110 m). Pirmiausia ieškome Kilchum
pilies A85 kelyje. Nėra jokių ženklų nurodančių kryptį į pilį, prieš arba už
upės Orchy reikia pasukti į nedidelį keliuką ir čia palikti mašiną. Toliau eiti
pėsčiomis. Ryte 9 val atrakina pilies griuvėsius ir gali apžiūrinėti iki 17
val. Aplink kalvos ir ežerai skęsta rūko glėbyje ir vieniši viduramžių
griuvėsiai, neatlaikę laiko išbandymų. Nesutiksite turistų, galėsite mėgautis
ramybe. Važiuojame A82 keliu iki Fort William. Čia aplankome Kaledonijos
laiptus, kur Šiaurės jūra susijungia su Atlanto vandenynu. Toliau sukame į A830
šalia Jacobite traukinuko geležinkelio ir sustojame prie Glenfinnan viaduko.
Glenfinnan viadukas |
Viadukas įspūdingiau atrodo atvirukuose ir filme. Pasiekiame Mallaig, spėjame
pamatyti išvykstantį Jacobite traukinuką. Mallaig yra žvejų kaimelis kvepiantis
šviežia žuvimi. Randame nuostabų Cornerstone jūros gėrybių restoranėlį.
Mallaig - žvejų kaimelis |
Tikrai
verta čia papietauti. Tolstame nuo Mallaig link Oban. Sustojame pasižiūrėti į
Stalker pilį ( ji yra mažoje salelėje). Prie jos nėra priėjimo, galima
pasižiūrėti iš apžvalgos aikštelės. Oban`e apsukame ratą palei įlanką, pažiopsome
į laivus. Gražus spalvingas uostas. Vakarėja,
grįžtame A85 keliu.
2014 09 20 Septinta diena
(103m- 166km-2val vairavimo.
Inveraray- Glasgow-Edinburgh. Nuo 9val iki 17 val).
Išvykstame iš Inveraray, grįžtančių į Lietuvą laukia Glasgow. Dukrai
baigėsi atostogos ir ji pasilieka Inveraray. Glasgow pasitinka mus su lietumi,
tikriausiai nori, kad greičiau išskristume.
Atvažiuojame į patį centrą. Prasideda problemos su mašinos parkavimu.
Randame daugiaaukštį parkingą (1 val – 3 svarai). Patarimas: palikti mašiną
priemiestyje. Lietus nesibaigia, landžiojame po parduotuves Buchanan gatvėje.
Mažoji dukra leidžia laiką komiksų parduotuvėje. Pagaliau saulė, einame nors
trumpai apžiūrėti miesto. Didelis, milijoninis miestas nedžiugina akių. George
gatve praeiname skverą, miesto rūmus, katedrą link Glasgow Nekropolio. Po pietų
išvažiuojame iš Glasgow į Edinburgo oro uostą. Nakvynė Travelodge viešbutyje
šalia oro uosto. Labai patogus ekonominės klasės viešbutis. Vyras su dukra
važiuoja grąžinti mašinos. Europcar patikrino, kad turime draudimą, ir net
nepasižiūrėjo kokią mašiną grąžinome. Užstatas už mašiną grįžo po 5 dienų. Iš nuomos kompanijos iki
viešbučio grįžo pėsčiomis. Ryte į oro uostą užsisakėme taksi.
Finalas
1.
Kelionės laikas : 2014 m. rugsėjis, buvo labai
tinkamas turistauti.
2. Kelionės
sąmata 4 asmenų šeimai : 1800 EUR
3. Baudos
už kelių eismo pažeidimus pasivijo Lietuvoje. Patarimas atidžiai stebėti
ženklus. Viršyti greitį galima tik 10 proc. ( ne 10 mylių).
4.
Škotija, šalis į kurią dar sugrįšiu.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą