2019 m. sausio 27 d., sekmadienis

Toskana - 4 dalis. Poilsis prie jūros

10-12 diena (Rugpjūčio 29-31 d). Poilsis prie jūros.  0 km –  0 val vairavimo. Marina di Grosseto

Dešimt dienų prabėga akimirksniu. Vietinių miestelių grožis nustelbia vienas kitą. Architektūros šedevrų čia yra tiek daug, kad visko šiame gyvenime nepamatysi, kaip ir nespėsi paragauti viso šio krašto vyno. „Gyvenimas yra gražus“, – norisi kiekvieną kartą sakyti Italijoje.

Todėl sustojome poilsiui prie jūros ir tris dienas buvome tik kurortiniame miestelyje. Nors dar buvo suplanuota aplankyti: Sovana, Pitigliano, Sorano, Saturnia, Semproniano, Porto Santo Stefano, jau neturėjome entuziazmo keliauti plieskiant karštai saulei.
Marina di Grosseto – nedidelis kurortinis miestelis, labiau panašus į Šventosios kurortą Lietuvoje. Buvo pakankamai ramu, netriukšminga ir daug šeimų su vaikais. Jūra gilėja išlėto, todėl šį paplūdimį mėgsta šeimos su mažais vaikais. Netoli miestelio Maremma parkas, aplink  visur pinijų kvapas. Šis buvęs žvejų kaimelis prie Tirėnų jūros pasižymi gražiais pliažais, švariu vandeniu (Gauta mėlynoji FEEE vėliava). Manau TripAdvisor rekomendacija dėl viešbučio yra teisinga. Lola Piccolo yra 3 iš 7 B&B viešbučių. Tiesa, dar reikia mokėti už pliažą, gultus ir skėčius. Jei jau visai striuka tai - yra paliktos nemokamos zonos, kuriose gali prisiglausti su savo rankšluosčiu. Aplink apie 76 restoranai ir picerijos, tai keletą vakarienių buvo tikrai neblogų, bet angliškai kalba nedaug. Pramogos irgi niekuom neišsiskiria: būriavimo mokykla, grupiniai sportiniai užsiėmimai, jodinėjimas. Marina di Grosseto – tipiškas lėtam poilsiui skirtas miestelis, kurių yra visose pasaulio pakrantėse.
Tik vieną vakarą, tik toks prisiminimas

13 diena  (Rugsėjo 1 d.) Kelionė  link namų. 372 km – 4,45 val vairavimo. Marina di Grosseto – Abbey of San Galgano – Padova

Išvažiuojam anksti ryte link Paduvos. Už valandos pirmas sustojimas San Galgano vienuolyne. Gaivus rytas nuteikia ramiam pasivaikščiojimui. Mašiną paliekame tuščiame parkinge. Kiparisų takas veda link seno cistersų vienuolyno sienų, gamtos apsuptyje.

San Galgano vienuolynas
 Šalia ant kalvos Švento Galgano garbei pastatyta bažnyčia, o pats šventojo vardas apipintas legendomis. Šalia vienuolyno ant kalvos jis įsmeigė savo kardą, atsisakė riterio gyvenimo (norėjo taikos) ir tapo atsiskyrėliu. Išlikę gotikiniai vienuolyno sienų fragmentai atrodo įspūdingai. Turistai visada čia grįžta dėl kelių priežasčių : dėl gotikinės architektūros, operos festivalių po atviru dangumi ir stebuklingo kardo akmenyje.

Apie 300 km iki Paduvos, žvalgomės į Toskanos gamtovaizdį ir skubame į dar vieną piligrimų traukos centrą. Paduva – neįtikėtino grožio ir atmosferos, klasikinis Italijos miestas. Apsistojame paprastame gyvenamųjų namų rajone toliau nuo Paduvos centro (B&B Al Ponte). Mašiną paliekame parkinge adresu :Prato Della Valle 54, šalia šventos Justinos vienuolyno ir vienos didžiausių aikščių Europoje. Turistų informacinis biuras senamiesčio viduryje : Piazzetta Cappellato Pedrocchi, 35122 Padova.
                      Paduja- tai švento Antano miestas, Veneto regiono sostinė. Tai pažintį ir pradedam nuo prabangiausios bazilikos krikščioniškame pasaulyje (Piazza del Santo 11, Padova). Bazilika su minareto pavidalo smailėmis ir bizantiniais kupolais, pastatyta švento Antano Paduviečio palaikams saugoti. Ir mes atsistojame į eilę, kad iš arčiau apžiūrėti susipynusius gotikos ir romantikos elementus, didįjį altorių su Donatello reljefais, vaizduojančiais šventojo stebuklus. Po truputį įtraukia nepaprasta senamiesčio atmosfera.
                      Einame gilyn į senamiesčio širdį: trys aikštės Piazza delle Erbe, Piazza delle Frutta, Piazza dei Signori. Piazza dei Signori aikštėje randame paminklą Dantei, Palazzo del Comune rūmus ir Torre dei Lamberti bokštą. O aplink aikštę baltų staltiesių staliukai, laukia vakaro klientų.

Paduva
  Nuo viduramžių aikštėse Piazza delle Erbe ir Piazza delle Frutta vyksta spalvingi turgūs. O šiandien studentai sutūpę aikštės pakraščiuose ruošiasi mokslo metų pradžiai, viename iš seniausių Paduvos Universitetų ( Universitete dirbo garsus astronomas Galijejo Galilėjus). Dar viena Padujos įžymybė – Cappella degli Scrovegni . Enrico Scrovegni  koplyčią pastatė 1303 m. vildamasis savo tėvą, buvusį palūkininką, apsaugoti nuo Dievo ir žmonių pasmerkimo. Tai – gana siauras pastatas, nuo grindų iki lubų ištapytas Džoto (Giotto) (1266 – 1337 m.) freskomis.
                      Dar viena ypatinga Padujos vieta - „Caffe Pedroochi“, XIX a. pastatyta žymiausio to meto architekto Džiuzepės Jappelli. Ji garsi visoje Italijoje, nes jos durys XIX amžiuje niekada neužsidarydavo (kavinė be durų). Tarp pastovių lankytojų buvo galima sutikti Balzaką, Stendalį. Laikai keičiasi: ji jau nedirba non – stop, elegantiška vieta, kurioje jau nesilanko studentai. Tačiau čia geriama ypatinga kava, ji mėtinio skonio. Į pieną įmaišoma gietinėlė, kuri savo ruoštu sumaišyta su mėtų sirupu. Tikrai užeikite į vieną žymiausių Europos kavinių. Grįžtame į parkingą Via Roma gatve, kurioje daug jaukių kavinių. Temstant miestas tuštėja, rimsta miestiečių klegesys.

Paduvos aikštės
14-15 diena  (Rugsėjo 2-3 d.) Kelionė  link namų. 1958 km – 20,5 val vairavimo.  Padova – Portschach am Worthersee – Ostrava –Klaipėda

Anksti ryte pakylame ilgai kelionei namo. Dabar dvi paros beveik non-stop vairavimo. Paskutinis sustojimas Italijoje, trumpas poilsis ir paskutinis esspreso  puodelis. Kurą nusprendžiame piltis Austrijoje, išsukame iš greitkelio link  Portschach am Worthersee. Ir visai netikėtai patenkame į ramų vasaros kurortą prie ežero. Skiriame pusvalandį miestelio apžiūrėjimui, iš tolo apžiūrime elegantiškas vilas. Alpės ir Worther ežeras sukuria nuostabią atostogų atmosferą.
                      Alpių vaizdai, sukelia įvairiausių minčių ir tikriausiai sekanti šeimos kelionė bus į Austrijos Alpes.
                      Austriją praskrendame dideliu greičiu, sustodami keliose poilsio aikštelėse. Jei kelias uždarytas remontui, tai matyti ir dirbantys darbininkai. Priešingai nei Italijoje ar Čekijoje, uždaryti dešimtys kilometrų, ir nevyksta jokie darbai.
                      Vakarop įvažiuojame į Ostravą. Miesto prieigos nekelia pasitikėjimo. Kažkaip Čekijoje mums visada keista aplinka ir atmosfera. Viešbutis Maria šalia istorinio miesto centro (500m). Atvykus  į viešbutį iš karto pastebiu perspėjimus, kad automobilio negalima palikti gatvėje, dėl kriminalinės aplinkos mieste. Ir vėl Čekija.
                      Paskutinę dieną iki namų lieka 1000 km, 1000 žingsnelių.Kadangi Lenkijos keliai gerėja ir greitėja, tą paskutinį tūkstantį įveikiam per 12 valandų.